maandag 6 februari 2012

Yvon Jaspers en Frans Bauer zijn het aardigst

 
Yvon Jaspers en Frans Bauer zijn het aardigst

Yvon Jaspers en Frans Bauer zijn de aardigste bekende Nederlanders. Dat blijkt uit representatief onderzoek in opdracht van Sire en Mind Magazine. De zanger en de presentatrice kregen de prijs  overhandigd in de studio van Radio 538.

Bij het onderzoek werd onderscheid gemaakt tussen mannen en vrouwen.

"Ik voel me erg vereerd met de titel Aardigste Bekende Nederlander", reageerde Frans Bauer. "En dat terwijl ik gewoon mezelf ben."

"Ik ben heel erg vereerd met deze award", zei Yvon Jaspers toen ze haar onderscheiding in ontvangst nam.


"Het grappige is wel dat mijn vrienden en familie roepen dat ik helemaal niet zo aardig ben. Waarop ik natuurlijk zeg dat het nu wetenschappelijk bewezen is en dat ik er verder niks meer over wil horen."

Guus Meeuwis eindigde vlak na Frans Bauer. Jochem van Gelder en André Rieu delen de derde plaats bij de mannen. Wendy van Dijk en Linda de Mol werden respectievelijk tweede en derde na Yvon Jaspers bij de vrouwen.

De prijs is vorig jaar in het leven geroepen om het belang van empathie en sociale invoelendheid in de maatschappij te benadrukken.

De KRO programmeert vanaf medio juli nieuwe programma's over anorexia en spiritualiteit. Yvon Jaspers volgt in KRO's XXS vijf anorexiapatiënten in hun dagelijks leven. In KRO's Een tweede leven spreekt Karin de Groot zestien mensen over hun bijna-doodervaring.

Naast de zevendelige serie XXS met Yvon Jaspers (vanaf zondag 18 juli, Nederland 3) en Een tweede leven (vanaf zaterdag 17 juli, Nederland 2) komt de omroep eind juli met een nieuw seizoen van BlootGewoon, waarin mensen onder aanvoering van Anita Witzier voor een goed doel uit de kleren gaan. Dat werd donderdag bekend op een perspresentatie in Hilversum. In het programma poseren vrijwilligers voor een naaktkalender dat verkocht wordt voor het goede doel.
Het concept is als volgt: tien groepen mensen poseren naakt in een professionele, sexy en glamourvolle fotoshoot.

De najaarsprogrammering op televisie begint voor de KRO op 12 september met de introductie van de nieuwe dramaserie Penoza over de Nederlandse onderwereld en met de wedergeboorte van de actualiteitenrubriek KRO's Brandpunt. Fons de Poel, Aart Zeeman, Wouter Kurpershoek en Sven Kockelmann worden de gezichten van het nieuwe Brandpunt.

Deze zomer dus weer Yvon Jaspers in KRO's XXS.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten